Jul!

Jag hade en jättemysig julafton och en jättemysig "lilla julafton".

I torsdags firade vi lilla julafton med min morbror. För honom är det stora julafton. :) Jag var upp och hämtade honom vid 17 så gick vi ner till oss och åt risgrynsgröt och skinkmacka, drack kaffe och sen öppnade paket.
Jag fick även av Rasmus, Louise, Malin och Miguel då för Rasmus och Louise skulle hem till Louise föräldrar på julafton och Malin jobbade. Mats (min morbror) var helnöjd men blev så trött så han var på väg att somna i rullstolen så han fick öppna alla sina paket först så gick jag upp med honom till sig igen.
Mats i somras vid gravarna. Tatueringen jag har på vänsterarmen där det står Mats med två hjärtan är tillägnad till honom. Min ögonsten!

Sen igår så firades julen med Jennie, Martin, Miguel, Mammi och Pappsi. Malin var med fram tills kl. 15, då skulle hon åka och jobba. :( Jag vaknade vid 7 av att mamma kom in och tände ljus och hade slagit på julmusik. Jag gick upp och hämtade kaffe och la/satt mig i sängen igen och kollade på julkalendern. Den var inte speciellt bra men helt okej att titta på. Sen gick jag upp vid 8 och käkade frulle med Pappsi och sen duschade jag och klädde på mig och grejer. Sen upp till farmor för lite kaffe och mys.
Sen vid 12 så kom alla hit och åt julmat och sen in till Malin och Miguel för att kika på tv, prata lite och mysa.
Vi öppnade julklappar vid 17, sen gick jag över till oss och kollade facebook, packade upp julklapparna och typ dog ett tag. Sen drog jag över till Malin F och pratade lite med henne och så kom barnen sen också. Sen var jag så jävla trött så jag somnade typ halv tolv. Skönt!

Nu ligger jag här och väntar på att Malin ska sluta första turen på jobbet. Då kommer hon och Miguel hit och äter julmat med mig eftersom mammi och pappsi är i V-ås idag. Ja men det var min jul typ. :P

//Ström

"Jul är ingen säsong, det är en känsla" - Edna Ferber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0