Rootsaga - Rootvälta

Jag sitter ner och saknar my dear men tänker desto mer
Vad som händer runt omkring mig och de människor jag ser
Allting blir så mycket svårare när tankarna blir fler
Värderingar funderingar om livets korta tid
Om strawberry fields where nothing is real om kvinnor hem och bil
Kanske är du ändå med mig fast det skiljer många mil

När vi lever med varandra räcker tiden aldrig till
Men ikväll är jag så ensam där jag sitter i mitt hus
Varje timme blir oändligt lång precis som jag vill
Annars hade denna låten aldrig nånsin sett sitt ljus

Gitarren där på väggen har sett övergiven ut
Jag tar ner den för att spela nå't jag spelat förut
Sakta rullar det fram en saga som har rötter utan slut
Den sagan verkar sann men kanske bara är fantasi
Man kan hoppas och tro att paret som den handlar om är vi
Att jag känner så här kan vara det där med kärlekens magi

När vi lever med varandra räcker tiden aldrig till
Men ikväll är jag så ensam där jag sitter i mitt hus
Varje timme blir oändligt lång precis som jag vill
Annars hade denna låten aldrig nånsin sett sitt ljus


Men tänk ändå om det var lika klart som
Ett nyputsat fönster man tittar genom
Då skulle jag förstå om det är vi eller dom
Kanske låter det abstrakt men det jag vill ha sagt
Är att tiden och sagan har samma takt
Så livet kan gå vidare i rötternas makt

När vi lever med varandra räcker tiden aldrig till
Men ikväll är jag så ensam där jag sitter i mitt hus
Varje timme blir oändligt lång precis som jag vill
Annars hade denna låten aldrig nånsin sett sitt ljus

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0