Underbara, fantastiska människa

Tänkte skriva lite om min favorit författare/stå upp komiker och människa. Jag läser nu hans bok "Jenny", jag vet inte hur många gånger jag har läst den och den blir aldrig dålig. Likaså de böcker innan den, "En komikers uppväxt" och "Ett ufo gör entré" och de är så fantatiskt bra.

I varje bok finns det flera korta kursiva texter som är "funderingar" kring handlingen och liknande, de är mina favoritbitar i böckerna. Texterna läser jag gära om och om igen för att verkligen förstå allting i dom och de är så kloka tankar och efter varje text blir så jag så fascinerad av hur fantastisk Jonas Gardell är.

Jag var på en av hans shower för ungefär ett år sen och fick då möjligheten att träffa honom innan föreställningen. Det var det största ögonblicket i mitt liv, jag fick komma in i typ logen och fick världens kram. Mitt hjärta har aldrig slagit så hårt i hela mitt liv, jag fick träffa min absolut största idol och det var så sjukt stort att det knappt går att beskriva med ord.



Tänkte skriva ner en av hans texter som jag gillar skarpt.

"Det finns dom som gjort dig illa
Det finns dom som inget vet,
det finns dom som gjort en grej av
skrika ut din hemlighet.
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.

Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt vill andas mer.
Hör på mig, min kära,
hur ska jag få dig att förstå:
Du måste resa dig och gå!

Men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här.
nya skapelser och tider,
nåd för allt som blir och är.
Och alla deras lögner
betyder ingenting
Tro mig när jag säger:
Skammen var aldrig din.
"

Så himla bra! Rekomenderar verkligen de här böckerna, de måste läsas utav alla som någonsin haft en barndom.

//Ström

"Om Du i slutet av tunneln ser ett ljus.....är det blott en pyroman som tänt på Ditt hus" - Jonas Gardell
"Och när Du rest Dig upp, vänd Dig inte om. Det finns ingen väg tillbaka varifrån Du kom..."
- Jonas Gardell

Kommentarer
Postat av: Malin

Underbart ! :D

2011-02-10 @ 13:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0