Städning och smärta!

Jag är hur trött som helst. Inatt/imorse sov jag en timme och inget mer. Har varit helt slut hela dagen och kände att jag var tvungen att sysselsätta mig med något när jag kom hem för att inte somna allt för tidigt. Jag började städa och tvätta ganska direkt när jag kom hem och såklart så lyckas jag göra illa mig så nu har jag bevis på att det är farligt att städa!

SMÄRTA! Jag råkade riva ner ett glas som jag har som "fingrej" med stenar i. Den slog i hyllan i fönstret och av ren relfex så ska jag fånga den men hinner inte tänka på att den har gått sönder så jag fångar de vassa glasskärvorna och tar i ganska hårt för att inte tappa den så klart. Ibland gillar inte jag reflexer! Jag var skapligt förbannad kan jag lova både för att jag älskar de där glasen och för att det gjorde/gör förbannat ont. Men nu har det slutat blöda och jag fick ur alla glasbitar men jag har bara ett sånt där glas kvar.. Snyfft. :(

Det såg ut som ett helvete här innan jag städade men nu är det riktigt fint med de nya gardinerna, renbäddad säng och allt.

Liiite skillnad. Jag hade gardiner innan jag satt upp de jag har nu men jag glömde först att fota så det blev en bild utan gardinerna bara. :) Var tvungen att pilla massa med de nya gardinerna också eftersom det är panellängder egentligen så skulle inte tribalerna ha synts bakom databord och stol om de hade hängt som vanligt men jag ville inte sy om dom för det är skulle vara hur snyggt som helst att ha dom i ett vardagsrum sen så jag vek, nålade mätte och pillade med dom hur länge som helst för att det skulle bli snyggt och inte synas att de var vikta och nålade. Blev lite irriterad först när de inte ville som jag ville men nu jävlar så är dom bra och den som rör dom kommer jag personligen att strypa långsamt!

Jag har faktiskt varit duktig idag, först har jag då städat och fixat, sen fixat och slagit in present till MiniRasmus som fyllde 10år i onsdags. Ska dit på fika imorgon så då ska han få presenten, hoppas hoppas den blir bra men jag tror nog det. :)

Nu ska jag snart duscha och raka benen. Finns nästan inget skönare än att lägga sig i nybytta lakan när man är nyduschad och nyrakad. UNDERBART! Sen ska jag kika på film tills jag somnar vilket nog kommer gå ganska fort...

//Ström

"Jag kom, jag såg, jag städade"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0