Det går bra nu, kompis det går bra nu!

Nu kanske det är dags att börja på riktigt igen. Ska faktiskt försöka börja skriva ordentligt igen nu. :P

Jag har tagit tag i lite musik igen, håller på att skriva en låt ihop med en kvinna som heter Kerstin Stilling (Kerstin Stilling på spotify). Ska spela in nästa fredag alltså den 24.e. Lite smånervös och extremt självkritisk som jag är så tycker jag inte att det jag skrivit är nå bra men får väl hoppas på att hon tycker motsatsen. Men i alla fall, den här låten är en del av hennes nya album. A friendly face. Den kommer släppas i USA. Känslan är stor kan jag lova, att hon ville ha med just mig.
Senare ska hon även hjälpa mig att spela in och producera mitt egna album också väldigt stort tycker jag.
Mot oändligheten och vidare!

Håller även på att skriva en bok som projektarbete i skolan.. "En stund på jorden" heter den och handlar om sorgearbete. Två historier från verkliga livet och sen lite fakta om människor i kris, sorgearbete och liknande. Är inne på sista kapitlet nu och det är snart klart. Då ska det skickas in till min lärare för rättning och åsikter. Samtidigt skriver jag slutorden som jag tror jag vet hur jag ska skriva och sen ska hela läsas igenom av läraren och bubbla lite om det och sen skickas det in för tryckning. Häftig känsla att om ett tag så kommer min bok finnas tryckt, mina ord, mina tankar. Även om den inte kommer säljas så som andra böcker så kommer jag fortfarande ha en bok och om det är nån som vill köpa den så kan man säga till mig så beställer jag flera bara. :)

Just nu har jag praktik på Björkängen avd. Lärkan som är ett äldreboende. Andra gången jag är där nu och jag trivs hur bra som helst. Hoppashoppashoppas verkligen att jag kan få jobba där i sommar. Sen tycker jag att någon kan skänka mig 16.000 kr så jag kan göra min väktarutbildning direkt efter sommaren, någon som känner sig sugen? (A)

Min kommande helg ska bestå av en massa skrivande, lyssna på musik, hälla i mig kaffe och på söndag ska jag fira min bror som fyller 24 nästa vecka. :)

Over and out!
//Ström

"When I'm down down down down down can you pick me up? When I'm feeling sad and grey can you make it stop? When I'm thinking hard about yesterday? What used to be the present has already flown away.
When I'm down down down down down can you pick me up?
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0